follow

אדריכלית ומעצבת

בת 41, נשואה + 3, גרה ברמת השרון.
שם המשרד: טל גולדשמיט פיש אדריכלות ועיצוב, תל אביב.
השכלה: בוגרת תואר ראשון בעיצוב ובימים אלה משלימה תואר שני באדריכלות באוניברסיטת תל אביב.
סגנון העיצוב: "אני שמה דגש על מינימליזם צורני, דיוק ופתרונות איכותיים. אני חוקרת את עקרונות היופי והכוח במה שאינו נאמר בחלל אלא במרומז, ובניסיון תמידי לתרגם סיפור לחלל. הסטודיו נמצא במחקר מתמיד של חומרים וטכנולוגיות מגוונות, שמהווה את הבסיס לתכנון ולעיצוב של חללים מדויקים ונעימים, החפים מרעשי רקע ומקישוטיות יתר".
מקורות השראה: "אני מקפידה להיות בהתבוננות ולמידה על פרקטיקת האדריכלות והעיצוב העולמית, חשוב בעיניי לא רק להביט בתמונות אלא לבקר במבנים ולחוש חללים כדי להבין את הקשר בין חלל-חומר-רגש. אני תמיד מלאת התפעלות לנוכח אדריכלים ומעצבים שמצליחים במינימום קווים ומינימום אלמנטים לייצר חוויה רגשית חזקה ומדויקת – למשל פיטר צומטור, אוקי סאטו, ויש עוד רבים וטובים".
פרויקט אחד שאת גאה בו: "אני גאה בכל אחד ואחד, אבל בדרך כלל הפרויקט האחרון הוא תמיד זה שמסב לי גאווה משום שמפרויקט לפרויקט אני מקפידה לאתגר את עצמי כל פעם קצת יותר. אבחר בפרויקט שסיימתי לאחרונה של בית מגורים ברמת השרון על מגרש לא גדול. האתגר בפרויקט זה היה 'להחביא' את ארבעת מפלסיו לתוך מה שנראה כפביליון חד קומתי קליל ואוורירי הניצב בבוסתן. הדרך – החל מהגיית הרעיון, דרך תכנון הפרטים וכלה בביצוע – וכמובן התוצאה הסופית מרגשות אותי מאוד".
החדר הכי חשוב בבית: "אין חדר חשוב יותר או פחות בעיניי, מה שחשוב זה להתאים את החדר לצורכי המשתמש באופן מיטבי, בין אם מדובר באירוח או לינה או אחסון. יחד עם זאת אני, חייבת להודות שבעיניי החוויה האידיאלית צריכה להתחיל בדלת הכניסה ולהתגבר ככל שמתקדמים פנימה ולהוסיף ולהפתיע, גם אחרי שחשבת שראית הכל".

צילום: גיא הכט, עמית גירון