follow

מעצב פנים

בן 43, נשוי + 3, גר באמירים.
שם המשרד: סטודיו סמי שלום כנפו, יפו, עם שלוחה באמירים.
השכלה: למד תולדות האמנות במסגרת האוניברסיטה הפתוחה, ולימודי עיצוב ואדריכלות פנים וריהוט בטכניון בשלוחת חוץ בגימנסיה הרצליה.
סגנון העיצוב: "אני עובד בקו מאוד קלאסי, ששואב את המקורות שלו דווקא משנות ה-40-20 של המאה ה-20, עיצוב קלאסי שעומד במבחן הזמן ולא מאבד מערכו עם השנים, כמו באוהאוס. האדריכלים פרנק לויד רייט ולה קורבוזיה הם בעיניי 'אבות המזון' של העיצוב. בעבר הייתה לנו גלריה והיינו אוספים פריטים, רהיטים ואמנות מהתקופה הזאת, הייתי נוסע למכירות פומביות בארץ ובעולם, נחשפתי לכל הזרמים הללו והתחברתי למקורות".
מקורות השראה: "מלבד הזרמים שהזכרתי, אני שואב השראה קודם כל מהטבע ומהים. אני מתחבר מאוד לטבע ועברתי בשביל זה לאמירים – במהלך השבוע אני גר ועובד ביפו, ובסוף השבוע אני מרגיש שאני מגיע לצימר גדול. בנוסף, צ'ארלס וריי איימס, אדריכל וצלמת, הם זוג שאני מאוד מעריך ואוהב. הם עשו דברים מאוד מעניינים, ניסו לעשות עיצוב המונים שיתאים לכולם מבחינת עלות".
פרויקט אחד שאתה גאה בו: "בית מקורי בפושקין ביפו. יש לו מרפסת בצבע תכלת והוא מזכיר קצת את יוון. עשינו שם שימור לכל הריצוף ולכל האלמנטים שהיו בבית המקורי, ושחזרנו חלק מהאלמנטים – בעבר משפחות היו גרות בחלל מרכזי אחד, וניסינו לשחזר את מה שהיה עם התוספות המודרניות של היום, כמו חשמל חכם ותקשורת. עשינו עבודת מחקר, מה היה בבניין כשהוא נבנה. גילינו שלא מדובר באדריכל ידוע אלא בבעלי הון ביפו שהביאו בעצמם קבלנים ומהנדס. הרבה פעמים זה היה בנוי הרבה יותר טוב מהיום".
החדר הכי חשוב בבית: "אנשים נמצאים כ-90 אחוז מהזמן בחלל של הסלון והמטבח. אלה החללים העיקריים בבית, בלי חלילה לזלזל בחדרי שינה ואמבטיה שאמורים להיות מאוד נוחים".

צילום: נעמה כנפו, סוזי כהן לוינזון