follow

אדריכלים

תמר יעקבס, 44 ואושרי יניב, 47, נשואים + 2, גרים בהרצליה.
שם המשרד: יעקבס-יניב אדריכלים, רמת השרון.
השכלה: בית ספר לאדריכלות בלונדון (AA). לפני כן יניב למד עיצוב במה באוניברסיטה העברית ויעקבס למדה שנה אחת עיצוב פנים במכללה למינהל.
סגנון העיצוב: "סגנון אדריכלי פונקציונאלי, גם בהיבט האסתטי, ללא קישוטים למען קישוט. אנחנו מאוד מושפעים מהאדריכלות הישראלית של שנות ה-50, יעקב רכטר, למשל".
מקורות השראה: "אנחנו שואבים מקורות השראה מהטבע, ממוזיקה, מאמנות. ההתייחסות היא בעיקר לתגובה שמעוררת בנו מוזיקה טובה, באותו אופן שאדריכלות טובה עשויה לעורר רגש. הדקויות שיש במוזיקה, בצלילים, מאפשרות גם באדריכלות להגיע לניואנסים מאוד עדינים ומחושבים. לאדריכלות פונקציונלית, ללא רעשי רקע, יש מטרה מדויקת וברורה, והיא באה לידי ביטוי בפרטים מאוד קטנים, כמו מפגש בין קיר לבין מעקה, הגודל של הבית ביחס לרחוב וביחס לגינה, גובה החלל ביחס לאדם שנמצא בו ועוד".
פרויקט אחד שאתם גאים בו: "הבית שלנו. הרשינו לעצמו להיות שפני ניסיונות של עצמנו, כי ידענו שאנחנו מסוגלים להתמודד עם השיגעונות שלנו, לעומת לקוחות שעשויים להיבהל. החלטנו להשאיר את הבית שלנו במצב של שלד, באופן שמזכיר בתים בארץ של שנות ה-50, בנייה ציבורית ובנייה בקיבוצים, שכללו בלוקים ובטון חשופים. בנינו בית שעונה על הצרכים שלנו, בקומה אחת, כולו במצב שלד, בגלל שזה המצב שאנחנו הכי מתרגשים בו, לפני שמתחילים להלביש ולקשט את הבתים. בית כזה לא הופך להיות עבד של הבליה – החומרים והצבעים קצת נראים בלוים מלכתחילה, ולכן אין צורך לחדש ולנקות אותם כל הזמן. מצד שני, הבית מאוד מדויק, נוח ונקי. יש בו חיבור חזק אל החצר, אל הצמחים והעצים שנמצאים בה – שני פקאנים בני 60 שהיו שם הרבה לפנינו. כל התוכנית של הבית מושתתת על שני העצים האלה ועל הדרים ושיחים של גת שהיו במקום, ולהם הוספנו צמחייה חדשה. הבית רק בן שנה וחצי, אבל נראה שהוא היה שם תמיד. משהו בצבעים ובחומרים שלו גורם לו להרגיש טבעי".
החדר הכי חשוב בבית: "אני חושבת שהמטבח, כי שם כולם נפגשים, אוכלים ביחד, מדברים. יש שם מפגש קבוע בבוקר ובערב, ובסופי השבוע לאורך כל היום".

צילום: אלעד מלכה, עמית גרון, עמית גרון, יעקבס-יניב הדמייה