צילום: לוסיאנו סנטנדראו
follow

אדריכלים

רונית ברקול, 45, נשואה + 3, גרה בחיפה, ולוסיאנו סנטנדראו, 45, נשוי + 2, גר בחיפה.
שם המשרד: SaaB אדריכלים, חיפה.
השכלה: ברקול בעלת תואר באדריכלות מהטכניון, וסנטנדראו בעל תואר באדריכלות מהמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה.
סגנון העיצוב: "קשה לתאר סגנון עיצוב בלי ליפול לקלישאות. ללא ספק יש קו עיצוב שמאפיין אותנו, והוא בא לידי ביטוי בכל פרויקט ופרויקט, בווריאציה שנולדת מהמפגש עם הלקוח הספציפי. תמיד אפשר יהיה לזהות אצלנו קווים נקיים, נטייה למינימליזם והימנעות מעומס, שימוש בחומרים טבעיים, בטון, ברזל ועץ, ושילוב של אלמנטים חמים או צבעוניים כאיזון לפלטת גוונים נייטרלית בעיקרה".
מקורות השראה: "בתפיסה הכוללת, אנחנו רואים את המודרניזם כבסיס לעשייה שלנו, ועוקבים תמיד אחרי ההתפתחויות העדכניות בארכיטקטורה העולמית. ברמת הפרויקט הספציפי יש שני אלמנטים שסביבם הכל מתהווה – הלקוחות ותפיסת עולמם מחד גיסא, והקונטקסט הסביבתי שבו יקום הפרויקט מאידך גיסא".
פרויקט אחד שאתם גאים בו: "בשנה האחרונה הייתה לנו הזכות ללוות משפחה מקסימה בשיקום ביתה, שנפגע קשות בשריפה שהשתוללה בחיפה בנובמבר 2016 – חוויה מטלטלת לכל הנוגעים בדבר. הבית עבר שיפוץ מהמסד עד הטפחות, ולאחר תהליך מורכב – לא רק מקצועית, אלא גם רגשית – ניתן לומר שמעז יצא מתוק. הבית המחודש תפור במדויק לטעמם ולצרכיהם של בעליו, ומתאכלס ממש בימים אלה".
החדר הכי חשוב בבית: "משחר ההיסטוריה העיסוק בנושא האוכל חיבר וליכד בין אנשים, משפחות ותרבויות. מהסעודה האחרונה בציורו של דה וינצ׳י, דרך אוכלי הבולבוסים של ואן גוך, ועד ארוחות eatwith המאוד פופולריות כיום. כך עולה גם מניסיוננו עם אינספור לקוחות ובתים – התשובה היא ללא ספק, המטבח".