follow

אדריכלים

שרון נוימן, 52, נשואה + 2, גרה בקיסריה, ויפתח חיינר, 42, נשוי + 3, גר בכפר חוגלה.
שם המשרד: נוימן חיינר אדריכלים, כפר ויתקין.
השכלה: לחיינר יש תואר באדריכלות מהטכניון בהצטיינות. לנוימן תואר ראשון בפיזיקה מאוניברסיטת בר אילן, תואר ראשון בהצטיינות באדריכלות מהטכניון, ותואר שני בהצטיינות בעיצוב תעשייתי מהטכניון.
סגנון העיצוב: "אנחנו ממש מנסים להימנע מהגדרות כאלו. אנחנו מתכננים כל פרויקט באופן לגמרי מקורי, מהתחלה ועד הסוף, אין לנו שום תבניות או שפה שאנו מנסים לכפות. יחד עם זאת, אפשר לומר שאנחנו בהחלט מודרניסטים ופונקציונליסטים. אסתטיקה פונקציונלית היא מה שמאפיין אותנו".
מקורות השראה: "המון אמנות, טיולים בארץ ובעולם – ערים והרים. מעבר לכך לקוחותינו, אנו מתכננים מגוון רחב של פרויקטים מסוגים שונים עבור אנשים מאוד שונים. ההיכרות המעמיקה עם עולמותיהם מלמדת אותנו המון ומעניקה תמיד כיוונים ייחודיים".
פרויקט אחד שאתם גאים בו: "הצעה שהכנו למוזיאון חיל האוויר בחצרים ועלתה לגמר בתחרות, אבל לצערנו לא זכתה. תכננו מערך מבנים בהיקף של 20 אלף מ"ר ושטחי חוץ בהיקף של 50 אלף מ"ר. מקור ההשראה לתכנון היה דימוי של קניון מדברי, נוף מקומי כפי שנשקף מהקוקפיט של טייסי חיל האוויר. בהתאם, הפרויקט תוכנן כפרויקט חפור ומתחפר בקרקע, בעל קירות, 'מצוקים', שבורים, במרכזו מקור מים ולאורכו צמחייה. נקיק מקומי, נווה מדבר, אדריכלות מקומית. להתחפרות יתרונות רבים: טיפולוגיה מקורית, יצירת 'מבט על' (חזית חמישית, תחושת טיסה) שמירה על נוף מדברי פתוח, ביצועים אקלימיים מצוינים (הפרויקט תוכנן כמאופס אנרגיה), תחושת התמצאות ונתיב תנועה ברור לאורך הקניון".
החדר הכי חשוב בבית: "בעינינו המטבח הוא מרחב גמיש המבטא בצורה ייחודית את אופי המשפחה: פורמלית או פתוחה, מוצנעת או מחצינה, מסודרת או מבולגנת. המטבח הוא בסיס האם וממנו יוצאים למשימות היום והוא גם תחנת התדלוק שביניהן. הוא יוצר הזדמנות למפגשים אישיים יותר ומהווה מרחב חושני של טעם, ריח, אסתטיקה, פונקציונליות, השראה וביצוע".

צילום: נוימן חיינר אדריכלים, עמית גושר